Olay


”Vem behöver hudvårdsprodukter när det finns tvål och vatten?” På den nivån har väl mina erfarenheter av hudvård varit genom livet. Det var därför extra kul att fördjupa mig i ett ämne där jag snabbt insåg att jag själv var målgruppen. Alltså, kvinna över 40 som inte fattat (eller blundat för) att hud åldras, och att det kan vara väl värt att jobba på att behålla lite ungdomlig fräschhet genom vettig hudvård. Jobbet var att ta fram copy till Olays nya sajt ”Johannas hudvårdsskola”, där Johanna Lind-Clausen är en hudvårdsexpert som delger sina bästa råd och tips till en bred publik. Uppdragsgivare för mig var KAN, som drev webbprojektet mot Olay. Ett copyprojekt som la till åtminstone ett nytt ord till min vokabulär: bomullsrondell. Nej,  det är inte en rondell full av bomull som jag först såg för mitt inre. Alla ni andra vet säkert redan vad jag pratar om…